31 december 2015

De mooiste boeken in 2015 #verbeeldingbookchallenge

Aan het begin van het jaar las ik bij Lilith over de bookchallenge van Verbeelding. Ik lees lang niet meer zoveel als vroeger, maar de boekenliefde is er nog steeds. Dit jaar las ik 24 boeken. De meeste hiervan las ik op mijn Kindle. Een e-reader is niet hetzelfde zoals een echt boek, maar wel handig voor onderweg en op vakantie.

Deze boeken wil ik jullie alvast aanraden!
Het lijstje met al mijn gelezen boeken vind je hier.

Opgeruimd van Marie Kondo
Ik ben een slechte opruimer. Slecht met hoofdletter! Voor mijn verjaardag vroeg ik dit boek. Mijn bestie vond het zo grappig, dat ze zei: 'Ik kon niet anders dan dit boek te kopen voor u.' Het boek leest vlot en heeft me veel bijgeleerd. 'Does it make me sparkle' gaat vaak door mijn hoofd. :-) En bij het lezen dacht ik vaak: 'Ocharme die Marie, die kan vroeger nooit veel vrienden gehad hebben...' Zo een opruimfreak! Wat ik vooral onthouden heb: leg alles meteen terug op z'n plaats en maak elke dag je handtas leeg (als je vaak van handtas wisselt).

Mijn wil geschiede van James Patterson
Fijne reeks ontdekt tijdens mijn vakantie! James Patterson heeft véééééééééél boeken geschreven. En er zijn ook enkele boeken verfilmd: Kiss the girls en Along came a spider. Ik heb een paar boeken van de Private-reeks gelezen. Een echte aanrader vind ik de Woman's Murder Club. Zo spannend dat je het boek niet kan neerleggen. Dit is wel het tweede boek in de reeks, maar dit stoorde mij niet.

- De Selectie van Kiera Cass
Van feel good boeken gesproken! Geen hoogstaande literatuur, maar leest wel vlotjes weg: een prins, meisje uit lagere kaste, rivalen, ... Meer moet dat niet zijn voor mijn inner-puber. ;-) Als je boek 1 gelezen hebt, wil je de rest ook lezen!

- Zoete overgave van Maya Banks
Dit boek komt uit de Verleiding-reeks, genre Fifty shades of Grey. Zoete overgave is het eerste boek in de reeks en voor mij ook het mooiste verhaal. Zeer hoog damsel in distress gehalte. Stationromannetjes... love them or hate them.

Ik ben alvast klaar voor de Verbeelding bookchallenge 2016!

2 opmerkingen:

  1. Beste wensen voor 2016 en een goede gezondheid hé

    https://worldsapart2.wordpress.com/

    BeantwoordenVerwijderen